Teknoloji

2. el araçlarda en çok satan markalar belli oldu

Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satışlar geçen ay 2022’nin aynı ayına göre yüzde 10 azalarak 172 bin 450 adet olarak gerçekleşti.

Satışlarda otomobilin payı yüzde 82, hafif ticari araçların payı ise yüzde 18 olarak belirlendi.

İLK 10 MARKA PAZARIN YÜZDE 76 PAYI SAHİP

Volkswagen, Nisan ayında 21.680 adet ile online ikinci el pazarında en çok tercih edilen otomotiv (binek ve hafif ticari) markası oldu. Bunu 21 bin 42 adet ile Fiat, 20 bin 717 adet ile Renault izledi.

16 bin 358 adet ile Ford, 9 bin 688 adet ile Opel, 9 bin 391 adet ile BMW, 8 bin 647 adet ile Peugeot, 8 bin 376 adet ile Hyundai, 8 bin 130 adet ile Mercedes Benz ve 6 bin 718 adet ile Toyota aldı. ilk 10’da yer almak.

Nisan ayında 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 172.450 adet aracın yüzde 76’sını bu ilk 10 marka oluşturdu.

EGEA BİRİNCİLİĞİNİ KORUDU

İkinci el online binek otomobil pazarında Nisan ayında toplam 141.129 adet satış gerçekleşti. Nisan ayında da en çok tercih edilen model 6.820 adetle Fiat Egea oldu.

Egea’yı 6 bin 533 adet ile Renault Clio, 5 bin 843 adet ile Renault Megane, 5 bin 834 adet ile VW Passat, 4 bin 366 adet ile Ford Focus, 4 bin 328 adet ile Toyota Corolla, 4 bin 43 adet ile Opel Astra izledi. satış, 3 bin 385 adet. BMW 5 Serisi’ni 3 bin 372 satışla VW Polo ve 3 bin 137 satışla VW Golf izledi.

Söz konusu 10 model, toplam yolcu satışının yüzde 34’ünü oluşturdu.

EN ÇOK TERCİH EDİLEN HAFİF TİCARETLER

Geçtiğimiz ay online pazarda 31 bin 321 adet hafif ticari araç satıldı. Nisan ayında en çok tercih edilen model 4.804 adet ile Fiat Doblo oldu.

Ford Transit/Tourneo Courier 4.378 adet ile ikinci, Fiat Fiorino ise 4.299 adet ile üçüncü sırada yer aldı.

Bu modelleri 2.079 adet ile VW Cady, 1855 adet ile Ford Transit/Tourneo Connect, 1577 adet ile VW Transporter, 1355 adet ile Renault Kangoo, 1189 adet ile Citroen Berlingo, 1100 adet ile Peugeot Partner ve 983 adet ile Ford Transit izledi.

Söz konusu 10 model, toplam hafif ticari araç satışının yüzde 75,4’ünü oluşturdu.

Nisan ayında Türkiye pazarında ortalama satış oranı 31 gün olurken, Opel 27 gün ile en hızlı satan marka oldu. En yavaş satan marka ise 46 günlük satış hızıyla Mercedes-Benz oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort